Als je sim only-abonnement toch een te grote of kleine bundel blijkt te hebben, is het wel zo fijn als je dit kunt aanpassen. Het verschilt per provider of en hoe je jouw sim only-bundel kunt wijzigen.

Sim only bundel aanpassen

Ondanks dat je meestal één of twee jaar aan je abonnement vastzit, is het niet onmogelijk om in die periode je abonnement te veranderen. In dit artikel leggen we uit welke voorwaarden providers stellen als je jouw bundel wil aanpassen, en hoe je dit regelt.

KPN of T-Mobile bundel aanpassen

Bij T-Mobile mag je je abonnement één keer per factuurmaand bijstellen. Het is mogelijk om je bundels zowel omhoog als omlaag bij te stellen, al mag je niet lager dan je oorspronkelijke bundels gaan. Door deze wijziging via de My T-Mobile-website te doen, zie je meteen wat je nieuwe maandprijs voor het sim only-abonnement wordt.

Hier zie je ook meteen of kortingen verdwijnen (of verschijnen) bij het wijzigen. De wijziging gaat meteen in. Heb je bijvoorbeeld behoefte aan meer data en pas je dit aan, dan heb je meteen meer MB’s. Bij KPN werkt het aanpassen van je bundel vergelijkbaar. Bij deze provider regel je het via MijnKPN.

4G dekking in Nederland

Tele2 bundel aanpassen

Tele2 laat je jouw bundels aanpassen via MijnTele2. Als je jouw bel- of internetbundel verhoogd, dan gaat deze wijziging meteen in. Wil je ze juist verlagen, dan gaat dit de eerstvolgende maand in. Bij een contractduur van 12 of 24 maanden kun je bovendien geen lagere bundel kiezen dan je originele bundel. Als je bijvoorbeeld jouw 5GB-databundel al eens hebt verhoogd en dit toch teveel blijkt te zijn, kun je wel terug naar 5GB.

Vodafone bundel aanpassen

Heb je tijdelijk meer data nodig, dan schaf je via de My Vodafone-app gemakkelijk BloX-voordeelbundels aan. Als je structureel een grotere bundel wil, dien je dit te regelen door het volgende nummer van Vodafone’s klantenservice te bellen: 0800-2266789.

Bij Vodafone is het een stukje gemakkelijker om je bundel te verlagen, namelijk binnen je abonnementsgroep. Heb je nu een Red Super-abonnement, kun je deze verlagen tot een Red Essential. Wil je van een Red-abonnement naar een Start-abonnement bijvoorbeeld, dan dien je eenmalig 25 euro te betalen. Ook dit regel je via het bovenstaande telefoonnummer.

Simyo Prepaid 4G

Bundel aanpassen bij overige providers

Bij andere providers werkt het aanpassen van de hoeveelheid data of belminuten die je hebt vergelijkbaar. Alle providers maken het mogelijk om dit maandelijks te veranderen, en doorgaans kun je zowel omhoog als omlaag aanpassen. Hierbij verschilt het per provider of het mogelijk is om lager te gaan dan de prijs van je originele sim only abonnement.

Je abonnement is altijd te wijzigen via de app van de provider en/of de website. Bij vragen over andere bundels, kun je het beste met de klantenservice van jouw provider contact opnemen. Wijzigingen gaan vrijwel altijd direct in, zodat je nooit langer met teveel of te weinig data of belminuten blijft zitten.

In een ander FAQ-artikel leggen we uit hoe je abonnementskosten zijn opgebouwd en hoe je weet wanneer je jouw sim only abonnement mag verlengen.