Het kan zijn dat je sim only-abonnement niet helemaal aansluit op je wensen of verbruik. Een geheel nieuw abonnement afsluiten is niet per se nodig, want je kunt je sim only gewoon aanpassen.

Sim only aanpassen, hoe doe ik dat?

Je sim only aanpassen is vaak niet moeilijk en regel je binnen een paar stappen. Vrijwel elke provider geeft je de mogelijkheid om dit te doen, waarbij de wijziging in gaat op de eerste dag van de volgende bundelperiode.

Ben. Als je bij Ben een sim only-abonnement hebt, dan kun je afhankelijk van de duur je bundels aanpassen. Bij een maandelijks contract kun je je bundels naar boven en naar beneden bijstellen. Bundels in een abonnement van 24 maanden zijn ook aanpasbaar, onder de voorwaarde dat het totaalbedrag van de bundels minstens het totaalbedrag is van je oorspronkelijke abonnement. De bundels pas je aan via Ik Ben.

Hollandsnieuwe. Ook bij Hollandsnieuwe kun je je sim only aanpassen. Hollandsnieuwe werkt echter met één bundel waar zowel je minuten als sms’jes en data in zitten. Zo heb je bijvoorbeeld een bundel met 1000 minuten/sms’jes/MB’s. Gebruik je één MB? Dan heb je nog 999 minuten/sms’jes/MB’s over. Deze kun je elke maand één keer omhoog én omlaag bijstellen. De bundel pas je aan via mijn hollandsnieuwe.

sim only aanpassen

KPN. KPN laat je jouw bundel omhoog én omlaag aanpassen. Hier geldt alleen wel dat je een bundel niet kan wijzigen naar een bundel die lager is dan het abonnement waar je oorspronkelijk mee begon. Dit betekent dat omlaag bijstellen alleen kan als je de maand ervoor een bundel had die hoger is dan je oorspronkelijke abonnement. Omhoog en omlaag bijstellen doe je via MijnKPN.

Robin Mobile. Robin Mobile biedt alleen maandelijkse contracten aan en deze kun je naar boven en beneden bijstellen. Je Robin Mobile-product wijzigen doe je door een mail te sturen naar Robin Mobile met daarin je gewenste product, mobiele nummer en pukcode.

Simpel. Per factuurperiode kun je gratis en makkelijk een bundel omhoog en omlaag aanpassen. Dit doe je via de app of Mijn Simpel.

Simyo. Als je een Simyo sim only-abonnement hebt, dan kun je deze ongeacht de duur van het contract wijzigen. Een bundel bij Simyo pas je omhoog of omlaag aan via de Mijn Simyo-app of Mijn Simyo.

T-Mobile. Bij T-Mobile kun je ook je sim only aanpassen, maar dit is wel afhankelijk van het soort abonnement dat je hebt afgesloten. Als je een Go- of Stel Samen & Stel Bij-abonnement hebt, dan kun je deze elke maand één keer omhoog én omlaag aanpassen. Heb je een ander abonnement van T-Mobile? Ook dan is het mogelijk om je bundels gewoon omhoog aan te passen en naar beneden, maar niet lager dan je oorspronkelijke bundels. Aanpassen doe je My T-Mobile.

sim only aanpassenTele2. Bij Tele2 kun je een belbundel altijd en elke maand verlagen of verhogen. Bij een databundel kan dat ook, maar nooit lager dan je oorspronkelijke databundel. Een bundel aanpassen bij Tele2 kan via Mijn Tele2.

Telfort. Bundels bij Telfort kun je omhoog bijstellen en alleen omlaag naar de oorspronkelijke bundel uit je contract. De wijziging gaat de volgende dag al in. Je Telfort sim only aanpassen doe je via Mijn Telfort.

Vodafone. Binnen dezelfde abonnementsgroep kun je ook bij Vodafone je sim only aanpassen. Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential. Daarbuiten kost het 25 euro om je abonnement te wijzigen. Bij Vodafone pas je je bundels naar boven én beneden aan via My Vodafone of in de app.

Youfone. Bij Youfone kun je alleen je abonnement omhoog aanpassen. Een abonnement uitbreiden met een sms- of databundel kan te allen tijde. Een abonnement wijzigen je door Youfone te bellen of een brief naar ze te sturen. Aanpassen kan ook via MyYoufone.