Een groot voordeel van een sim only abonnement is de flexibiliteit die het biedt. Maar voor welke contractduur kun je het beste gaan en hoe zit het met opzeggen?

Contractduur

Bij de meeste providers kun je een sim only kiezen met een contractduur van 12 of 24 maanden. Kies je voor een langlopend abonnement, dan krijg je vaak 1 of 2 euro korting op je maandkosten. Dit doen providers logischerwijs om je langer aan zich te binden. Wil je het huidige aanbod checken, bekijk dan onze overzichten met de beste eenjarige sim only en tweejarige sim only aanbiedingen.

Sommige providers bieden daarnaast een maandelijks opzegbare sim only aan. De naam zegt het al: dit is een abonnement dat je elke maand kunt opzeggen. Handig als je voor korte tijd een abonnement nodig hebt, of de flexibiliteit wenst om te switchen naar een andere provider (met betere voorwaarden). Een abonnement met een contractduur van
één maand is vaak 1 of 2 euro duurder, dus de kosten zijn te overzien.

Op dit moment kun je voor een maandelijks opzegbaar abonnement terecht bij de volgende providers:

Abonnement opzeggen

Bij de meeste (langlopende) abonnementen geldt dat je na afloop van het contract maandelijks kunt opzeggen. In sommige gevallen is het mogelijk om een een- of tweejarig abonnement tussentijds op te zeggen, maar dan betaal je een afkoopsom. De hoogte daarvan is van een aantal factoren afhankelijk; neem daarvoor contact op met je provider.

Vrijwel elk abonnement moet je schriftelijk opzeggen en rekening houden met een opzegtermijn van één maand. De einddatum van je contract is doorgaans online te checken door in te loggen op de website van je provider. Daar vind je ook alle voorwaarden en vereisten met betrekking tot opzeggen. Check voor meer info ook onze FAQ Kan ik mijn huidige abonnement verlengen met een sim only abonnement?