Het combineren van Vodafone en Ziggo heeft tot goede resultaten geleid bij de telecomprovider. In het vierde kwartaal van 2017 kwam er een flink aantal nieuwe klanten met mobiele abonnementen bij.

Toename mobiele klanten Vodafone

Het aantal klanten van VodafoneZiggo die ook een mobiel abonnement bij het telecombedrijf hebben, is toegenomen. In het vierde kwartaal van vorig jaar kwamen er bijna 100.000 mobiele aansluitingen bij. Dat betekent dat nu meer dan 20 procent van alle Ziggo-klanten ook een mobiel abonnement bij Vodafone heeft.

De stijging van het aantal klanten is toe te schrijven aan de voordelen die je krijgt als je bij beide firma’s een abonnement neemt. Het kan immers een stuk voordeliger zijn om als Ziggo-klant een Vodafone-abonnement te nemen dan naar de concurrent te gaan. Als je je abonnementen combineert, krijg je niet alleen vijf euro korting, maar ook nog eens een dubbele databundel.

Toch daalde de omzet van het bedrijf met acht procent in 2017. Deze daling is toe te schrijven aan de veranderde regels op roaming-gebied, nu providers verplicht zijn je abonnement in de hele EU te laten gelden. Daarnaast kozen meer mensen voor een goedkoper sim only-abonnement, door nieuwe wetgeving op het gebied van telefoonkrediet. Op onze zustersite iPhoned lees je meer over wat deze nieuwe regels omtrent telefoonkrediet voor jou betekenen.

Vodafone sim-only vergelijken

Ben je ook klant van Ziggo en benieuwd naar wat je kunt besparen? In onze sim only-vergelijker kun je in één oogopslag zien of een Vodafone-abonnement voor jouw situatie voordelig is, inclusief de combinatiekorting en extra data die je krijgt door je abonnementen te combineren. Deze korting kun je bovendien direct naast het actuele aanbod van alle andere providers leggen. Zo vind je altijd de beste deal voor jouw specifieke situatie!