KPN gaat stoppen met zijn dochtermerken Telfort, XS4ALL en Yes Telecom. Klanten van de drie telecomproviders worden uiterlijk volgend jaar overgezet naar een KPN-abonnement. Dit moet je weten over de merknaamwijziging.

Telfort stopt, net als XS4ALL en Yes Telecom

Misschien wist je het niet, maar Telfort, XS4ALL en Yes Telecom zijn dochtermerken van KPN. De providers maken daarom gebruik van het KPN-netwerk, al bieden ze wel andere abonnementen en sim-only-abonnementen aan. Donderdag maakt het bedrijf bekend dat de drie dochtermerken worden uitgefaseerd. ‘KPN heeft het voornemen om op termijn de dienstverlening van deze merken verder te laten gaan onder de vlag van het KPN-merk’, meldt de provider.

De drie merken worden niet direct stopgezet. Dit gaat in de loop van het jaar en in 2020 gebeuren. Wanneer welk merk wordt omgezet naar KPN, laat de provider voor nu nog niet weten.

Door de merken (en bijbehorende werknemers) samen te voegen tot één KPN, wil de telecomreus zijn pakketten en dienstverlening verbeteren. In april worden de eerste veranderingen verwacht. KPN belooft dat consumenten die producten van KPN en Telfort combineren, extra voordelen krijgen. Details kan de provider nog niet geven. Wel zegt het bedrijf dat er voorlopig niets verandert voor klanten van de dochtermerken.

Telfort grotere databundels

“Simyo blijft voorlopig”

KPN heeft nog een vierde dochtermerk, Sim-only aanbieder Simyo. Deze provider biedt eveneens mobiele sim-only-abonnementen aan via het KPN-netwerk. KPN rept in zijn persverklaring met geen woord over Simyo, maar bevestigt desgevraagd aan OnlySim dat het merk voorlopig blijft bestaan. Een woordvoerder legt uit dat Simyo enkel sim-only’s aanbiedt en daarom kan blijven opereren naast het focusmerk KPN, dat verschillende soorten mobiele abonnementen en alles-in-1-pakketten aanbiedt. Hoelang de Simyo-naam blijft, durft de woordvoerder niet te zeggen.