Tele2 rolde afgelopen november een eigen 4G-netwerk uit, maar dat heeft nog niet geleid tot fors meer klanten. De afgelopen maanden kozen slechts 3000 mensen voor de provider.

Nog weinig interesse in Tele2 4G-netwerk

Tele2 had het plan om als ‘rebel’ de 4G-markt in Nederland te veroveren, maar vooralsnog lijkt het er niet op dat concurrenten als KPN, Vodafone en T-Mobile zich zorgen hoeven te maken. Het eigen Tele2 4G-netwerk heeft nauwelijks voor extra klanten gezorgd, ondanks dat het bedrijf relatief goedkoop is in vergelijking met andere telecomproviders en veel data biedt.

Tele2 wijt de beperkte toename in het aantal klanten aan de grote concurrentie in de laatste maanden van 2015. Daardoor zijn er in die periode minder klanten bij gekomen. Dit jaar moet daar verandering in komen: Tele2 wil zich nog meer als prijsvechter profileren om meer consumenten aan zich te binden. Dat heeft geleid tot relatief goedkope Tele2 sim only abonnementen.

Behalve thuisland Zweden is ook Nederland een belangrijke markt voor Tele2. Een vijfde van de omzet die de provider draait, komt uit ons land. Tegelijkertijd heeft het bedrijf het moeilijk. Zo verloor het afgelopen jaar onder consumenten met vast internet 25.000 Nederlandse klanten.