Maar liefst 188 klachten zijn er bij Radar te vinden over hollandsnieuwe. De provider besloot daarop om zijn marketinginspanningen tijdelijk te staken.

Klanten kregen geen contact met de klantenservice, de nummerbehoudservice werkte niet en de migratie naar de nieuwe simkaart zorgt momenteel voor veel problemen. Hollandsnieuwe heeft toegezegd aan de problemen te werken en tijdelijk te stoppen met zijn marketingcampagnes. De problemen moeten binnen zes weken zijn opgelost. Op zoek naar een alternatief, check dan nu ons overzicht met de beste sim only aanbiedingen.

Bereikbaarheid hollandsnieuwe klantenservice

Om de bereikbaarheid van de klantenservice te vergroten, wordt allereerst de capaciteit verdubbeld, de openingstijden verruimd naar 19.00 uur op werkdagen en is er een gratis te bereiken nummer, 1200, geopend. Probeer jij al tijden de hollandsnieuwe klantenservice te bereiken en heb je ontelbare uren aan de telefoon gehangen zonder dat je iemand te spreken heb gekregen? Dan compenseert de provider je voor het verbruikte beltegoed voor het bellen naar de klantenservice (vanaf 7 december 2015).

(Nieuwe) klanten die problemen ervaren bij nummerbehoud worden ook gecompenseerd. In veel gevallen duurde het langer dan beloofd door hollandsnieuwe om het nummer op hun netwerk te activeren. Hierdoor bleven mensen soms maanden met twee abonnementen zitten. De provider gaat vanaf nu het verschil tussen de abonnementskosten die je bij je oude provider betaalde en de abonnementskosten die je bij hollandsnieuwe betaalt voor de tijd dat nummerbehoud bij jou vertraagd is compenseren. Klanten die hier na 6 juli 2015 problemen mee hebben gehad, komen ook in aanmerking voor deze compensatie.

Nieuwe simkaart

Tot slot is hollandsnieuwe bezig met een migratie van alle klanten naar een nieuwe simkaart. Deze zou het bereik moeten verbeteren en sneller internet mogelijk moeten maken. De nieuwe simkaart krijgen klanten na enkele notificaties via e-mail en sms thuisgestuurd via de post, waarna na enige tijd de oude simkaart niet meer werkt en overgestapt dient te worden naar de nieuwe.

Er bestond veel onduidelijkheid over wanneer de overstap gemaakt diende te worden en daarnaast krijgt niet iedereen bereik met de nieuwe simkaart. Hollandsnieuwe gaat dit oplossen door de nieuwe simkaart pas te versturen wanneer de klant online heeft bevestigd dat de genoemde datum en het adres correct zijn. Ook worden er kleinere groepen tegelijkertijd benaderd, zodat de provider de migratie beter kan monitoren. Dankzij de verbeterde klantenservice moet er bij problemen met de migratie meteen hulp komen.

Vanaf nu moet het dan ook beter gaan met de service van hollandsnieuwe. OnlySim houden de berichtgeving hierover in de gaten! Ben je benieuwd of je in aanmerking komt voor een compensatie of wil je meer lezen over deze maatregelen dan kan dat hier.